sunnuntai 9. elokuuta 2015

Minä ja fitness-urheilu - OSA 2

Kerroin edellisessä kirjoituksessa (täällä) hurahtavani aina johonkin asiaan ja sitten annan kaikkeni sille jutulle. Mulla on aina oltava joku juttu meneillään, jotain mitä kohti mennä ja tehdä töitä sen eteen. Se ajaa mua eteenpäin, se saa mut nousemaan sängystä aamuisin. Mä en pidä sellasesta tasapaksusta ja "tylsästä" arjen suorittamisesta. Mulla pitää olla kokoajan haasteita ja jotakin mielenkiintoista meneillään. Kyllästyn nopeasti jos ei ole tarpeeks häppeninkiä. Olen myös äärimmäisen hyvä kasaamaan itselleni aivan liikaa kaikkia projekteja ja vetämään niistä hirveetä stressiä, että miten kaikesta selviydyn. 


Vähän tällänen fiilis välillä :D


Miten kaikki alkoi ja mihin ollaan tultu...

Kuntosalilla olen käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti teini-iästä asti. Mä olin vähän sellanen diipadaapa-salitreenaaja. Mulla ei ollut minkään näköistä käsitystä mitä siellä pitäis tehdä, jotta siitä olis oikeesti myös jotain hyötyä. 2012-2013 taitteessa aloin kuitenkin kiinnostua tästä treenimuodosta enemmän. Ostin ensimmäiset treeniohjelman oman salin pt:ltä (terkkuja Katjalle ;)) ja siitä se sitten lähti. Tiedonjano kuntosalitreeniä ja ravintoa kohtaan kasvoi päivä päivältä. 2013 loppuvuonna osallistuin puolivuotta kestävään nettivalmennukseen. Sitä en kuitenkaan kerinnyt suorittamaan loppuun vaan siirryin puolessa välissä kisavalmennusryhmään. Sillä tiellä ollaan edelleen.

Koutsille kuntokuvia... Hyvää palautetta tuli ;)


Tavoitteellisesti olen siis rautaa liikuttanut salilla parisen vuotta. Tänä aikana ollaan käyty valmentajien kanssa useaan otteeseen tiukkaa keskustelua lajista ja kisojen ajankohdasta. Alkuvuonna vielä oli ajatuksena, että tähtäisin bodyyn 2016 keväällä, mutta alkukesästä välidieettini jälkeen valmentajat oli sitä mieltä, että nyt mennään syksyllä bikiniin. Ja näin sitä nyt sitten valmistaudutaan ihka ekoihin kosoihin. 6 viikon päästä pitäisi siis nousta Jyväskylän SM-karsinnoissa lavalle -168 cm bikini-sarjassa.

Tämänhetkistä kuntoa.


Dieetti etenee hyvällä vauhdilla, eikä mulla (tai valmentajilla) ole stressiä etteikö kunto olis riittävä kisoissa. Nyt pitäis hulluna panostaa poseeraukseen. Siitä mä pakkaan vähän luistamaan. Lavaesiintyminen kuitenkin on niin tärkeässä roolissa, että nyt on otettava itseäni niskasta kiinni ja kiikkua niillä korkkareilla mahdollisimman paljon.



Kisavalmistelut on ihan ok mallilla myös. Bikinit, kengät, korut, hotelli, kampaaja, meikki, värit ja sen sellaset on hoidossa. Vielä pitäis muutamia juttuja hoitaa tässä lähiviikkojen aikana ja sitten ei muuta kun lavalle :)

Till next time,
Karoliina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti